Във време на крайно разделение в американската политика е забележително, че Конгресът предприема двупартийни стъпки, за да овладее Big Tech (технологичните гиганти – бел. прев.), пише за Financial Times Сюзън Холмбърг, икономист и старши изследовател в Institute for Local Self-Reliance.
Съвсем наскоро два антитръстови законопроекта преминаха през съдебната комисия на Сената: Американският закон за иновациите и избора в онлайн пространството, който е насочен към огромната сила на технологичните гиганти като монополисти, и Законът за пазарите на отворени приложения, предназначен да ограничи възможността доминиращите магазини за приложения да предприемат специфични действия на антиконкурентно поведение.
Лобистите на големите технологични компании се борят да спрат тази инерция, издигайки призрака на загубените икономически иновации, ако подобни законопроекти бъдат приети. Но нарастващите доказателства показват, че в стремежа си да запазят господство, технологичните групи всъщност убиват нови идеи, ограничават новите изобретения и блокират укрепването на новите бизнеси. Накратко, те подкопават жизнеността и устойчивостта на американската икономика.
Четирите доминиращи технологични компании, Amazon, Google, Facebook (сега Meta) и Apple, разполагат с няколко метода за блокиране на иновативни стартъпи, които могат да представляват заплаха.
На първо място е стратегията „купувай и интегрирай“, чрез която те поглъщат конкурентите, вместо да развиват свои собствени пробивни технологии. След като Amazon купи компанията за складова роботика Kiva през 2012 г., тя прекрати договорите й с други търговци на дребно и изтегли нейните новаторски технологии от открития пазар, отваряйки огромна преднина при логистиката за електронна търговия за себе си.
Друг пример е придобиването на Instagram от Facebook през 2012 г. С нарастването на популярността на смартфоните, Facebook беше изпреварена от платформи, които бяха проектирани да работят върху приложения. За да защити своето господство, Facebook избра да изкупи иноваторите, според дело на Федералната търговска комисия. „По-добре е да купувате, отколкото да се конкурирате“, обясни в имейл основателят на Facebook Марк Зукърбърг.
На следващо място е стратегията „купувай и погребвай“, при която малките компании се придобиват и унищожават. Facebook купи и уби няколко сайта за социални контакти, включително Nextstop, Gowalla, Beluga и Lightbox. Между 2007 и 2019 г. Facebook затвори най-малко 39 компании. Голямата четворка плюс Microsoft уби приблизително половината от всички приложения, които закупи от 2015 до 2019 г.


Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
преди 3 години Big Tech подкопават жизнеността и устойчивостта на американската икономика == R.I.P. отговор Сигнализирай за неуместен коментар